Tlf. 22 83 55 00
Besøksadresse: Raschs vei 85, Oslo - Bekkelagshøgda - (kart og showrom)
Postadresse: c/o Solanum AS, Postboks 55 Sentrum, 3502 Hønefoss
Administrasjon: Gladengveien 3B, 0661 Oslo
Foretaksnr. NO 982 223 733 MVA
Partnere:
Tore-Arnfinn
Ødegård - Styreleder og fagansvarlig
Tone
Cecilie Hundére - Administrasjon
Roar
Hensvold - Produktutvikling og "belgmester" internett
epost: <at> trekkspill.no : Tore: 2re - Tone: 2ne - Roar: r2 - eller alle: trekkspill@
Tore (f.1960) startet sin musikk-karriere i 8-års alderen med å stå ved siden av sin far og spille på diskanten mens opphavet trakterte belg og bass. Dette medførte etter kort tid innkjøp av 2-korig "Melotone"-trekkspill hos John Fjeldbu og trekkspilltimer hos Syver Burud på hjemstedet Mysen og deretter hos Tom Havold i Moss. Sistnevnte var dirigent for Moss Trekkspillorkester, og både far og sønn spilte i dette orkesteret fra 1970 - 1976.
Da var tiden kommet for egen trekkspillklubb på Mysen, Mysen Accordion Club, som Tore ledet fra 1976 til 1987 samtidig som det ble gitt både privattimer, avholdt trekkspillkurs og undervist på privat musikkskole i perioden 1976 til 1980. Det ble også på denne tiden spilt på en lang rekke private fester som brylluper, fødselsdager og julebord.
Tore ble flere ganger distriktsmester som solist, og i 1978 under NM på Trekkspill ble det en 4. plass i eldste solistklasse. Imidlertid fant den gang unge Ødegård ut at en musiker karriere som trekkspill fortonet seg som et heller magert levebrød og startet opp med jus-studier i Oslo fra 1980 til 1987. I denne perioden ble det styreverv i Norske Trekkspilleres Landsforbund fra 1981 til 1986, og spilling med både Oslo Trekkspillklubbs orkester, Strømmen Trekkspillklubb og Norsk Balalaikaorkester med tilhørende deltagelse i radioprogrammer. I perioden 1987 - 1989 var det lederoppgaver i Christiania Trekkspillklubb, men da dette vanskelig lot seg forene med et yrke hvor arbeidstiden er noe ubestemt ble "Gamle Aker Spelemannslag" rasket sammen i 1989 av noen trekkspillvenner som syntes at aktivitets- og ambisjonsnivået var noe høyt i deres tidligere klubber. Det viktigste er tross alt å ha det gøy på fritiden!
Visse lederegenskaper og pratsomhet har medført et daglig virke som advokat med stor sans for PC'er som første gang ble tatt i bruk arbeidsverktøy under et studieopphold i USA allerede i 1985. Musikk, data og jus lar seg utmerket godt kombinere med for eksempel digitalt lydstudio på loftet med tilhørende opphavsrettlige problemstillinger, og dersom noen skulle ha funnet på noe lurt eller har et fiffig slagord de ønsker å ha enerett til kan flere opplysninger om dette finnes på www.apace.no.
Tone
(f. 1964) ble sendt i musikkbarnehage i 5-årsalderen
og trivdes godt blant rytmeinstrumenter og blokkfløyte. Foreldrene hadde et
stort håp om at deres førstefødte også skulle ønske å traktere pianoet,
men etter et halvt år hos pianolærer
sa Tone klart ifra selv som 7-åring at han ikke trengte å ta videre kontakt,
da hun ikke ønsket flere pianotimer.
I motsetning til de fleste andre elever, likte
Tone blokkfløyten i musikktimene på skolen og begynte på Veitvet Musikkskole
som 13 åring med undervisning i tussefløyte. Etter å ha kjøpt og hørt på
alle Egil Storbekkens LP-plater ble interessen for trekkspill unnfanget. Det første
trekkspillet ble kjøpt brukt for konfirmasjonspenger, og brevkurs i trekkspill
ble forsøkt innstudert i hjemmet. En annonse på lokal-TV førte til at Tone i
1987 møtte opp på Østlandske Trekkspillfestival og uken etter ble første
oppmøte i Christiania Trekkspillklubb hvoretter ”Gamle Aker Spelemannslag”
ble ansett mer attraktivt fra 1989.
Tone har i voksen alder angret bittert på avgjørelsen
som ble tatt hos pianolæreren som barn, og bestemte seg vinteren 2001 for å gjøre
noe med dette ved å begynne hos Bjørn Strenders Jazzpianoskole og har måttet
tatt seg tid til å øve igjen og telle taktslag.
Telling og tall opptar også Tones hverdag
(i tillegg til å være gift med Tore) - og hun har
etter flere års regnskapsarbeid havnet opp som økonomikonsulent i Solanum
AS – mer om dette på solanum.no.
Roar (f. 1958) begynte å klå på en "salmesykkel" i 4-årsalderen, og fra 5 til 7 var det étt klart definert sparemål: Trekkspill! Det første spillet var et 50/50 "joint venture" med foreldrene i form av bursdagspresang. Senere har det i tillegg blitt både elektroniske orgler, kirkeorgel, keyboards og langfløyte, og i husværet finnes også torader og flatfele - samt trøorgelet det hele startet på. Roar har spilt i et utall av brylluper, firmafester og jubiléer som enmannsorkester siden konfirmasjonsalderen - etter at han fant ut at det var mer økonomisk klart mer lukrativt å spille til dans på lørdagskvelden enn i kirken på søndag...
Roar har ligget lavt i terrenget i forhold til organisert aktivitet i trekkspill-sammenheng, men nådde nær med i semifinale på Titanofestivalen i 1981 sammen med Ketil Kristiansens Kvintett (Toten). I den senere tid ble Roar tilbudt prøvespilling i "Gamle Aker Spelemannslag" - og siden har de ikke greid å bli kvitt ham.
Tidlig definisjon av sparemål og økonomisk sans ved valg av hovedinstrument er kanskje også grunnlaget for hans hovedgeskjeft i voksen alder - som statsautorisert revisor og konsulent. Og siden den som trakterer et instrument (eller flere) vet at godt verktøy er "halve jobben" - har dataverktøy blitt tildelt en ganske høy interesse både innenfor hovedyrke og hobbyen. Mer om de tallfaglige ferdigheter finnes på solanum.no .
Summarum:
Partnernes musikalske og faglige løpebaner skulle tilsi et rimelig godt fundament som kombinasjon for å utvikle, administrere og drifte et nettsted som dette, samtidig bygge opp og drive en forsvarlig faghandel med trekkspill som hovedfundament, og i tillegg vite hva vi snakker om.
Vi bearbeider løpende kontakter innenlands og utenlands for å etablere gunstige avtaler som forhandler, som vi dernest håper skal kunne komme våre kunder tilgode i form av riktig kvalitet til fornuftige priser. Tillit som grunnlag for et varig kundeforhold skal være vårt varemerke.